Menu
A+ A A-

Οι καλλιτέχνες της γενιάς του 1930, προσέλαβαν, αφομοίωσαν και ενέταξαν στους προσωπικούς του ο καθένας προβληματισμούς στοιχεία της παράδοσης και του μοντερνισμού, συμβάλλοντας έτσι και στην αναζωπύρωση του ενδιαφέροντος για τη βυζαντινή τέχνη  Χαρακτηριστική περίπτωση τα έργα των Παρθένη, Κόντογλου.  ΟΦώτης Κόντογλου(για τους περισσότερους γνωστός μόνο ως λογοτέχνης) υπήρξε ο αναγεννητής της βυζαντινής ζωγραφικής στον ελληνικό χώρο κατά τον 20ο αιώνα. Σε ηλικία 26 ετών και κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού στο Άγιο Όρος, έρχεται σε επαφή με τη βυζαντινή τέχνη, αναγνωρίζει το μεγαλείο της και αποφασίζει να αφοσιωθεί αποκλειστικά σε αυτό το είδος τέχνης
Δεν είναι περίεργο, λοιπόν, που στοιχεία της βυζαντινής ζωγραφικής, όπως οι έντονες χρωματικές κλίμακες, οι συνδυασμοί χρωμάτων ανάλογα με την εποχή τα γεωμετρικά μοτίβα και οι γραμμικές εκτελέσεις, η έλλειψη τρίτης διάστασης, η μετωπική διάταξη των μορφών, οι στερεομετρικοί όγκοι, μπορεί να θεωρηθούν πρόδρομοι, θεμελιακών αρχών νεότερων και σύγχρονων εικαστικών ρευμάτων, όπως του κυβισμού με κύριο εκπρόσωπο τον Πικάσο του υπερρεαλισμού με κύριο εκφραστή τον Νταλί  ή και του εξπρεσιονισμού.

Αυτό το ανεξίτηλο στίγμα του Βυζαντίου στη νεότερη τέχνη παρακολούθησαν  οι μαθητές της Β΄τάξης του Σχολείου μας  με πρόταση της φιλολόγου  κ.Ιατρίδου Θεανώς, συμμετέχοντας σε σχετικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα στο χώρο του Βυζαντινού Μουσείου. Για το σκοπό αυτό οι μαθητές χωρίστηκαν σε δύο ομάδες των 29 ατόμων και επισκέφτηκαν το χώρο του μουσείου διαφορετικές ημερομηνίες την Παρασκευή 10  Νοεμβρίου  και την Παρασκευή 24 Νοεμβρίου 2017. Με τη βοήθεια και την καθοδήγηση  ξεναγού στα θέματα ανάλυσης έργων τέχνης πέρασαν σταδιακά από τη βυζαντινή αγιογραφία και τα χαρακτηριστικά της στις σύγχρονες μορφές τέχνης και τα κοινά τους σημεία με στόχο να αναδειχθεί ο γόνιμος διάλογος που ανέπτυξαν οι νεότερες μορφές τέχνης με τη βυζαντινή. Οι μαθητές παρακολούθησαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον το πρόγραμμα και συμμετείχαν ενεργά στη διαδικασία. Για αυτό ακριβώς το λόγο . μετά την ενημέρωση επακολούθησε πρακτική εξάσκηση των όσων είδαν και άκουσαν ζωγραφίζοντας. Τα παιδιά  της πρώτης ομάδας συνόδευσαν η κ. Ιατρίδου Θεανώ και Ευαγγέλου Αρχοντούλα και της δεύτερης η Διευθύντρια κ. Παναγιωτοπούλου Ευγενία,  και η κ. Κρεμμυδιώτου Κλεοπάτρα.