Menu
A+ A A-

 Από τον κουραστικό απρόσωπο μονόλογο ………….. στην επικοινωνία

Επιμόρφωση των καθηγητών του 1ου Λυκείου Βούλας έγινε την Παρασκευή 1 Φεβρουαρίου 2009  με πρωτοβουλία της Διευθύντριας κ. Ευγενίας Παναγιωτοπούλου από τον  κ. Άγγελο Βαλλιανάτο π. Σχολικό Σύμβουλο των Θεολόγων Β/βάθμιας εκπαίδευσης και σήμερα καθηγητή της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών   με θέμα «Όροι συνύπαρξης στο δημοκρατικό σχολείο – συνεργατική μάθηση και η  προσφορά της στην ανάπτυξη δεξιοτήτων  των μαθητών».   Η επιμόρφωση ξεκίνησε με την κατάλληλη τοποθέτηση των θρανίων αντικριστά και με το μήνυμα  «Δεν βλέπω το πίσω μέρος του κεφαλιού τα μαλλιά  του συμμαθητή μου αλλά το πρόσωπο του, τις αντιδράσεις του, βλέπω τα μάτια του».

001

 Οι ίδιοι οι καθηγητές  λειτούργησαν  ως μαθητές    και εργαζόμενοι ομαδικά  αφού πρώτα  έφεραν στην  επιφάνεια δικές τους μνήμες θετικές  και αρνητικές από συμπεριφορές εκπαιδευτικών δούλεψαν σαν «παρέα» ομαδικά  αντιλαμβανόμενοι της αξία της συνεργατικής μάθησης αφού προηγήθηκε «άνοιγμα ψυχής». 

002

Κατόπιν ο κ . Βαλλιανάτος μίλησε  για την αξία της ομαδικής εργασίας κατά τη διάρκεια της οποίας  ανταλλάσσονται γνώμες και απόψεις ενώ με τη συνεργασία τελειοποιούνται οι δημιουργικές εργασίες προς όφελος όλων. Η ομαδική εργασία συμβάλλει στην ολοκλήρωση της μόρφωσης και ευνοεί την καλλιέργεια των κοινωνικοποιημένων ανθρώπων. Συνάμα διευκολύνει και την πνευματική ανάπτυξη του μαθητή καταργώντας την αυταρχικότητα του καθηγητή, δημιουργώντας μια διαλεκτική σχέση μεταξύ τους. Η ομαδική εργασία είναι αυτή που αντικαθιστά τον μαθητικό ανταγωνισμό με την συνεργασία. Είναι αυτό που ονομάζουμε εμείς ‘‘παρέα’’.

003

- Οι μαθητές αισθάνονται περισσότερο υπολογίσιμοι, όταν συμβάλλουν στην εξεύρεση λύσεων στα προβλήματα που ανακύπτουν.
- Ορισμένοι μαθητές που δυσκολεύονται σε μεγάλη ομάδα – τάξη συμμετέχουν στη μικρή ομάδα με περισσότερη άνεση
- Καλλιεργείται η ικανότητα υποβολής ερωτήσεων αλλά και μιας προσωπικής  σχέσης. Είναι αυτό που τόνισε ο κ. Βαλλιανάτος» Δεν βλέπω το πίσω μέρος του κεφαλιού του συμμαθητή μου αλλά το πρόσωπο του, τις αντιδράσεις του, βλέπω τα μάτια του».
- Βοηθάει τους μαθητές να κατανοήσουν ότι κανείς δεν μπορεί από μόνος του να ολοκληρώσει ένα καθήκον και ότι όλοι χρειάζεται να προσπαθήσουν μαζί ώστε να πετύχουν έναν κοινό στόχο.
- Μαθαίνουν να γνωρίζουν ο ένας τον άλλο και να σέβονται τις προσωπικές διαφορές και δεν είναι πλέον παθητικοί δέκτες αλλά ενεργά δημιουργικά πρόσωπα.
- Παρέχει κίνητρα για μάθηση κατά ενεργητικό τρόπο
- Προάγονται (κοινωνικές αξίες) όπως η ευθύνη και η κριτική ικανότητα των μαθητών
- Καλλιεργείται η δημιουργικότητα

004

 Το πρόγραμμα της επιμόρφωσης παρακολούθησε και η Διευθύντρια του 1ου Γυμνασίου Βούλας  κ. Σκουρολιάκου Παναγιώτα.